Zakon o turizmu, turističko zemljište i pomorsko dobro kao glavne teme u 2023. godini
ADAC: nova klasifikacija, cjenovni trendovi i nova tržišta
Uwe Frers - ADAC Camping / Pincamp (Njemačka)
ADAC klasifikacija već je desetljećima europsko mjerilo za objektivno ocjenjivanje kvalitete kampova. Uwe Frers će tijekom prezentacije dati ekskluzivni pregled rezultata hrvatskih kampova za 2024. godinu te će usporediti njihove rezultate s drugim europskim kamping destinacijama.
ADAC Camping će u sljedeće dvije godine modernizirati model klasifikacije kampova, a sudionici prezentacije dobiti će ekskluzivan uvid u neke od izmjena. Osim toga, Uwe Frers će predstaviti i novi proizvod "ADAC Camping Classification Reports", koji će kampovima pružiti vrijedne informacije o tome kako dodatno poboljšati svoju kvalitetu.
U usporedbi s drugim europskim kamping destinacijama, Hrvatska je u protekloj sezoni najviše povećala cijene kampiranja. Tijekom prezentacije, Uwe Frers će predstaviti i analizu usporednih cijena ADAC-a za 2024. godinu.
Na kraju, ali ne i manje važno, sudionici će saznati zašto će PiNCAMP u 2024. godini ponovno značajno povećati svoju važnost za sve kampove.
O predavaču:
Uwe Frers (55) ima 25 godina menadžerskog iskustva u online industriji, od čega 18 u turizmu. Tijekom svoje poduzetničke karijere, osnovao je i prodao tri start-upa. Od listopada 2017. godine, nalazi se na poziciji izvršnog direktora tvrtke ADAC Camping GmbH, te je odgovoran za kamping aktivnosti pri ADAC SE-u, kao i za razvoj portala za online rezervacije PiNCAMP.
Uwe Frers živi u samom središtu Berlina sa svojom partnericom i troje djece.
Treba li nam AI (umjetna inteligencija) u kampingu i gdje?
Miroslav Varga – Escape (Hrvatska)
AI je s nama od pedesetih godina prošlog stoljeća. Ograničenja koja su kočila razvoj AI-ja bila su procesorska snaga i dovoljan skup točnih podataka na temelju kojih bi se AI sustavi mogli razvijati i učiti.
Google u svom Google Ads oglasnom sustavu ima najmanje desetak funkcija temeljenih na AI-ju i neke su već 10 godina u upotrebi. Da bi se AI mogao iskoristiti u kamping industriji, dobro je saznati neke informacije o razvoju AI-ja, naučiti nešto o navikama ljudi i iskoristiti dostupne AI mogućnosti.
Sudionici će dobiti vrlo kratki pregled tih područja, u nadi da će nešto od naučenog iskoristiti u svakodnevnoj praksi.
O predavaču:
Miroslav Varga jedini je živući Google Ads trener na svijetu u statusu šesterostrukog djeda. Od početaka Google Ads industrije, uključen je u oglašavanje u turizmu. Tijekom svoje profesionalne karijere, napravio je puno pogrešaka te sada bez stida ili srama govori o njima. Polaznici njegovih seminara i radionica vole slušati o njegovim greškama, u nadi da će tako izbjeći svoje.
Nemojte propustiti upoznavanje s prilikama koje su se otvorile upotrebom AI-ja u svim industrijama pa tako i u kampingu.
Utjecaj klimatskih promjena na poslovanje kampova – postoje li već sada alati koji mogu olakšati upravljanje rizicima?
Duško Radulović - Climatig (Hrvatska)
Inovativna tehnička rješenja mogu pomoći menadžmentu kampova u mjerenju i upravljanju rizicima od izloženosti klimatskim promjenama.
Aplikacijom CLIMATIG.com razvijen je jedinstveni inovativni algoritam koji kombinira povijesne i satelitske podatke te uz pomoć umjetne inteligencije i strojnog učenja definira točne izračune osam klimatskih rizika u budućnosti, na točno definiranoj geolokaciji, u radijusu od 10 metara.
Demonstracijom ove inovativne aplikacije sudionici će moći vidjeti buduće prijetnje od klimatskih promjena za svoje kampove od jakog vjetra, šumskog požara, obilnih oborina, porasta razine mora, toplinskog stresa, riječnih poplava, uragana i suša, a sve za razdoblje od 10, 20 ili više godine, sve do 2100. godine.
Sudionicima će se pokazati kako primjena aplikacije pomaže i kod planiranja novih infrastrukturnih projekata u kampovima, a pogotovo onih koji utječu na otpornost od utjecaja klimatskih promjena.
O predavaču:
Duško Radulović, dr.sc. osnivač je i vlasnik Climatig.com jedinstvene aplikacije za procjenu rizika od klimatskih promjena u razdoblju do 2100. godine. Posjeduje više od 20 godina radnog iskustva u menadžmentu i poslovnom savjetovanju iz područja klimatskih promjena i energetske učinkovitosti, a od 2013. godine radi za EU Komisiju kao vanjski evaluator projekata. MBA završava 2010. godine, a doktorat stječe 2012. godine na Ekonomskom fakultetu u Rijeci.
Značaj međunarodnih OTA kanala za poslovanje kampova
Niels Fasen - Campingvision (Švicarska)
Niels Fasen će tijekom prezentacije pojasniti značaj online turističkih agencije (OTA) u međunarodnom okruženju te njihov utjecaj na poslovanje kampova. Usporedba Hrvatske s drugim destinacijama pružiti će nam jasan uvid u cijene najma kamping smještaja diljem Europe, ali i u troškove života u pojedinim državama (restorani, trgovine, lokalni sadržaji). Niels će savjetovati kako produžiti pred- i posezonu te koja su tržišta ove godine zabilježila dobre, a koja malo lošije rezultate.
S obzirom na bogatu bazu podataka te uvid u tržišne trendove, poslušati ćemo preporuke za poboljšanje rezultata, upravljanje prinosima i cijenama, kao i preliminarnu analizu sezone 2024. Camping Vision će, iz svoje perspektive strateškog prodajnog partnera, sa sudionicima kongresa podijeliti zaključke o ponašanju svojih međunarodnih klijenata, što može biti itakako korisno u planiranju sljedeće sezone.
O predavaču:
Niels Fasen rođen je u Bredi, u Nizozemskoj, gdje je 2002. diplomirao međunarodno savjetovanje u turizmu i menadžmentu na Sveučilištu primijenjenih znanosti Breda. Ima više od 20 godina iskustva u radu u turizmu, a od 2017. radi kao contract manager u Campingvisionu, gdje je odgovoran za sve ugovore i sporazume s hrvatskim kampovima.
Prilagodba kampova klimatskim promjenama
Marco Knöpfle Walter - Ecocamping (Njemačka)
Klimatske promjene su globalni izazov, a posebno pogađaju industriju kampiranja, budući da ona podrazumijeva život na otvorenome, a jednostavne i lagane smještajne jedinice poput šatora i kamp prikolica izložene su većem riziku od ekstremnih vremenskih prilika nego fiksne strukture. Jake oluje, obilne kiše, poplave i grmljavinska nevremena su opasnosti koje zahtijevaju stručan pristup.
S druge strane prijete ekstremne suše i sve veći rizik od šumskih požara. Navedeno također podrazumijeva poduzimanje odgovarajućih mjera za zaštitu ljudi i infrastrukture. Dodatan izazov je invazija novih životinjskih i biljnih vrsta, koje se mogu proširiti na kampove, istisnuti domaće vrste i tako predstavljati zdravstvenu ugrozu.
ECOCAMPING je u svom projektu CopingCamps razradio način na koji se kampovi mogu prilagoditi klimatskim promjenama i postati otporniji na brojne izazove.
O predavaču:
Marco Knöpfle Walter je prije 25 godina osnovao europsku inicijativu ECOCAMPING. Njegov cilj: učiniti svijet kampiranja još ekološki prihvatljivijim i održivijim. Danas više od 200 kampova u Europi nosi nagradu ECOCAMPING za uzorno upravljanje prirodnim resursima. Hrvatska je druga najpopularnija destinacija, odmah nakon Njemačke.
Marco Knöpfle Walter sa svojom obitelji živi na Bodenskom jezeru i vozi potpuno električni kamper.
Izazovi projektiranja fleksibilnih i inovativnih smještajnih rješenja
Prof. Luca Trabattoni - izv. prof. na sveučilištima u Poljskoj i Italiji & ARCò; Cristiano Bozzetti - Crippaconcept (Italia)
Moderno kampiranje vrlo je dinamično i kontinuirano se razvija, stoga je važnost razvoja inovativnih i prilagodljivih rješenja, koja se mogu nositi s prijetećim klimatskim pojavama, ključnija nego ikad.
Prezentacija će pružiti uvid u presjek inovacija, dizajna, prilagodljivosti i integracije s okolišem, uz analizu izazova sektora, uključujući klimatske utjecaje. Govornici će publiku upoznati s različitim aspektima projektiranja, od razmatranja propisa i temeljnih odrednica, do implementacije vrhunskih dizajnerskih rješenja i prilagodljivosti.
Raspravljat će se o tome kako se moderni zahtjevi za prilagodljivošću, održivošću i estetikom mogu uspješno integrirati, u cilju razvoja kampova u skladu s propisima, ali koji su istovremeno ugodni, sigurni i usklađeni s okolinom.
O predavačima:
-
Prof. Luca Trabattoni - Izvanredni profesor na Tehnološkom sveučilištu u Opoleu (Poljska), na Odsjeku za arhitekturu i planiranje te ugovorni profesor na Politehnici u Milanu i na Sveučilištu u Paviji.
Prof. Luca Trabattoni je ujedno i freelancer te suosnivač studija ARCò, fokusiranog na arhitektonska rješenja za hitne situacije te na održivost, za što su mu dodijeljene brojne nagrade i objavljena nekolicina međunarodnih publikacija.
Nadalje, u suradnji s laboratorijem AUDE sa Sveučilišta u Paviji, koordinira istraživačke projekte o mobilnim kućicama i dizajnu kamping prostora.
-
Cristiano Bozzetti - stručnjak za prodaju i marketing s bogatim međunarodnim iskustvom. Trenutno na poziciji voditelja marketinga u Crippaconceptu, renomiranom europskom brendu specijaliziranom za glamping smještaj. Cristiano nadzire marketinške strategije za odjele Crippaconcept, Nuovi Sogni i Waterdream.
Radna snaga iz dalekih zemalja - kako uspješno svladati kulturne razlike, dekodirati strane norme i uspješno pripremiti ekipu za nadolazeću sezonu
Larisa Dedus - Dedus (Slovenija)
Uspješne organizacije u turizmu radnu snagu pronalaze u globalnom bazenu, pri čemu različite kulture unose bogatstvo različitih perspektiva, ali i potencijalne izazove u timsku dinamiku. Kako se nositi s kulturnim razlikama u našim ekipama i iskoristiti ih kao prednost? Razumijevanje kulturnih razlika i njihov utjecaj na radnu snagu ključan je za suvremene organizacije.
Cilj je predavanja osvijestiti djelatnike o kulturnim razlikama kao ključnom koraku u razumijevanju dinamike globalnih ekipa.
Na predavanju ćete dobiti priliku poslušati zašto je posao globalan, dok kultura to nije, zašto govorimo jedno, a kolege čuju nešto drugo, upoznati alate za snalaženje u kulturnim razlikama, naučiti kako proaktivno upravljati razlikama među zaposlenicima te naučiti kako prevladati razlike i iskoristiti prilike za nadolazeću sezonu.
Dedus želi predavanjem osnažiti zaposlenike znanjem i taktikama za proaktivno upravljanje kulturnim razlikama, s ciljem uspješnije komunikacije, izražavanja feedbacka, građenja povjerenja i vođenja timova kroz novu eru hrvatskog turizma.
O predavaču:
Larisa Dedus je stručnjak za komunikaciju i upravljanje korisničkim iskustvima na internetu. Konzultantica je globalnim ekipama u IT industriji, kojima pomaže u strukturiranju procesa i razumijevanju globalnih komunikacijskih izazova u radu na daljinu. U proteklim godinama, Dedus je unutar tvrtke TrustYou kontinuirano radila na strategijama za upravljanje iskustvima hotelskih gostiju u globalnim hotelskim lancima kao sto su AccorHotels i LouvreHotels te za regionalne vodeće mreže: Valamar, Maistra, Sava Hoteli i ostale.
Dedus je posvećena praćenju tehnoloških trendova i bavi se razvojem metodologije za učinkovit rad u međukulturnim organizacijama, s fokusom na rad od kuće. U svom radu otkriva vitalne strategije i taktike neophodne za prevladavanje digitalnih i kulturnih barijera sa ciljem skladne i uspješne suradnje. Dedus je diplomirala na Fakultetu za elektrotehniku, računarstvo i informatiku u Mariboru (Slovenija), gdje obavlja i doktorski studij, a svoje znanje konstantno usavršava na brojnim institucijama diljem Europe i SAD-a. Živi, uči i radi na potezu između Maribora i Graza.
Jedinstvena inovacija u guest experienceu: interaktivna mapa s integriranim bukingom i 360º prikazom svake smještajne jedinice
Dejan Jakovljević - Jadranka kampovi
Digitalizacija poslovnih procesa uvelike doprinosi racionalizaciji operativnih aktivnosti.
Prodaja kamping kapaciteta značajno se razlikuje od prodaje hotelskih kapaciteta te smo iz tog razloga osmislili inovativno digitalno rješenje koje je značajno unaprijedilo poslovni proces direktne prodaje te također poslovni proces check in-a u kampovima.
Digitalnim povezivanje triju bitnih prodajnih faktora (recepcijski program (MISH) + online booking (PHOBS), te kamping karta (3M), smanjili smo prodajno-operacijske procese, ubrzali check in te gostima omogućili brže i lakše rezerviranje željenog broja smještajne jedinice.
O predavaču:
Dejan Jakovljević rođen je u Rijeci i već pune 43 godine živi na otoku Lošinju. U svim sferama turizma radi od svoje 13 godine, ali najdražih su mu zadnjih 20 godina aktivnog rada u kamping industriji, posebno dio koji je usko vezan s marketingom i prodajom (od 2008. do 2016. godine – direktor marketinga Jadranka kampova d.o.o.). Posljednjih 8 godina radi kao CEO te izvršni direktor zadužen za kampove Jadranka grupe.
European Camping Group kao najveća europska kamping grupacija - proces akvizicija i strategija razvoja
Marino Brečević - European Camping Group - ECG Hrvatska
Što nam donosi stvaranje najveće kamping grupacije u Europi i koji su njezini razvojni planovi? Koje promjene mogu očekivati kampovi koji su do sada poslovali s tvrtkama u sklopu novonastale grupacije?
O predavaču:
Marino Brečević je suosnivač i član uprave Adriatic Kampa, jedne od prvih i najznačajnijih agencija za najam mobilnih kućica i glamping šatora na Jadranskoj obali. Nakon 16 godina uspješnog poslovanja, Adriatic Kamp prelazi pod okrilje European Camping Groupa (ECG), a Marino preuzima i funkciju direktora ECG-a za razvoj poslovanja za Istočnu Europu.
Nastavak je to bogate profesionalne karijere tijekom koje je pokrenuo niz poduzetničkih projekata, a obavljao je i funkciju direktora Turističke zajednice Istarske županije.
Video pozdrav 1. generacije studenata prvog europskog diplomskog stručnog studija: "Master of sustainable outdoor hospitality management"
PODJELA PRIZNANJA:
Naj kamp Adria 2023
- Klemen Hren (Adria & Avtokampi.si)
Croatia's Best Campsites & OK Mini Camps 2024
- Adriano Palman (Kamping udruženje Hrvatske -KUH)
Program je podložan izmjenama i dopunama, najaktualniju verziju možete u svakom trenutku preuzeti putem linka u zaglavlju "Program kongresa"
...VIDIMO SE USKORO NA 17. KAMPING KONGRESU HRVATSKE!
Partneri kongresa:
Uz stručna predavanja, vrlo važna komponenta kongresa je i „sajamski dio“, tj. predstavljanje velikog broja inozemnih i domaćih proizvođača mobilnih kućica i glamping šatora, kamping opreme te prateće ponude, što će sudionicima omogućiti uvid u najnovije tržišne trendove.
- CRIPPACONCEPT - premium partner - (Luxury Mobile Homes and Lodges, Italija/Hrvatska)
- ADRIA DOM - zlatni partner - (MH i glamping, Slovenija)
- CR ABITARE - zlatni partner - (MH, Italija/Hrvatska)
- NORD MOBIL – zlatni sponzor - (MH, Hrvatska)
- ECG - CROATIA – zlatni sponzor - (European Camping Group)
- MAREX-ELEKTROSTROJ – oprema za kampove
- ISTRA TECH – informatička rješenja
- GAVEIA (AdriaCamps, MyMobilehome, Avtokampi.si) – agencija
- SUADEO CONSULT – poslovno savjetovanje
- T.A.U. oprema – opremanje dječjih igrališta
- PROMOTRADE (PZA STEBRIČKI) – oprema za kampove i kamping odmorišta
- ALTO KRVAVICA – komunalna urbana oprema
- INTIS ENGINEERING – inženjering i automatizacija
- SWEN – platforma za rezervacije i upravljanje smještajem
- AB ORIGINAL – AQUASUPERPARK vodeni parkovi
- BBVISION TECHNOLOGY – računalne djelatnosti i usluge
- TRI M – informatička rješenja
- AQUACHEM – bazeni, wellness, fontane
- LASERLINE – informacijski sustavi
- KG MEDIA – agencija za oglašavanje
- TENT TRIS – glamping šatori
- FLEXKEEPING – IT rjeŠenja za domaćinstvo i osoblje
- MODULAR LIVING – modularni objekti
- GLAMPHOUSE SIA – glamping šatori
Dobrodošli na hrvatske dane kampinga!
Od samog početka, Kongres hrvatskog kampinga, u organizaciji KUH-a, nametnuo se kao centralni skup razmjene znanja i iskustava, edukacije i susreta predstavnika hrvatskog kamping sektora i povezanih djelatnosti.
Od prvog kongresa, održanog 2007. godine, pa do prošlogodišnjeg 16. Kongresa hrvatskog kampinga, ukupno je oko 4.100 sudionika dobilo priliku razmijeniti iskustva i upoznati se, sagledati razvojne trendove i brojke europskog i hrvatskog kampinga, upoznati alate i načine promocije, raspravljati o politici cijena i kvaliteti, upoznati i dogovoriti suradnju s direktorima predstavništava HTZ-a s nekih od najjačih emitivnih tržišta, razgovarati s inozemnim i domaćim stručnjacima u kampingu, oglašavanju i povezanim djelatnostima, dobiti poticaj i nove ideje vezano uz poboljšanje kvalitete i prilagodbu očekivanjima gostiju kampova (glamping, mobilne kućice, vodeni parkovi, kvaliteta i raznovrsnost usluga, itd.), vidjeti najnovije inovativne modele mobilnih kućica, kao i ostalu najraznovrsniju opremu za kampove.
Međutim, ne manje važno, svake se godine velika pažnja posvećuje i raspravi oko razvojnih pitanja kamping sektora u Hrvatskoj, problematici i izazovima razvoja te podizanju opće razine konkurentnosti hrvatskog kamping sektora.
U sklopu kongresa, ujedno će se najboljim kampovima dodijeliti posebna priznanja za kvalitetu kampova Croatia's Best Campsites, OK mini camps te slovensko priznanje za kvalitetu kampova Naj Kamp Adria.
Vjerujemo da ćemo i ove godine za sve sudionike pripremiti vrlo interesantne i aktualne teme.